Όλοι οι υποψήφιοι επιχειρηματίες και επενδυτές, προσπαθούν να βρούνε πρωτότυπες ιδέες για μαγαζί στο χώρο της εστίασης, έτσι ώστε να καινοτομήσουν και να προσφέρουν ένα διαφορετικό προϊόν και concept στους καταναλωτές, απ’ότι προσφέρει ο ανταγωνισμός.

Ποιες είναι όμως οι έξυπνες επιχειρήσεις με μικρό κεφάλαιο, που μπορούν να αποδώσουν άμεσα και να έχουν μεγάλο ROI;

Εδώ μιλάμε είτε για καινοτόμα concept καταστημάτων, είτε για επιχειρήσεις που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα και έτσι να ξεκινήσει κάποιος ένα τέτοιο διαφορετικό κατάστημα ώστε να πρωτοτυπήσει και να καινοτομήσει.

Άνοιγμα επιχείρησης καφέ

Το άνοιγμα ενός καφέ ή μιας συναφής επιχείρησης, έχει γίνει πολύ «σούπα» στην Ελλάδα της κρίσης. Βλέπουμε συνέχεια καφέ, με το ίδιο ακριβώς προϊόν και χωρίς καθόλου διαφοροποίηση, να ανοίγουν το ένα μετά το άλλο, σε κάθε περιοχή της χώρας!

Γιατί όμως δεν διαφοροποιούνται οι επιχειρηματίες;

Από την μια δεν υπάρχει η σωστή τεχνογνωσία, έτσι ώστε να κατασκευαστεί κάτι καινοτόμο και σε σωστές βάσεις. Από την άλλη, οι επιχειρηματίες που θέλουν να ανοίξουν μια καφετέρια, δε θέλουν να ρισκάρουν με κάτι καινούργιο και βαδίζουν στην ήδη πεπατημένη οδό.

Άνοιγμα καφετέριας κόστος

Ως άνοιγμα καφετέριας, δεν εννοούμε μόνο το κλασσικό καφέ που έχετε στο μυαλό σας. Εννοούμε ένα concept καταστήματος με μια ευρεία γκάμα προϊόντων που θα ξεκινάει από τον καφέ και θα έχει γύρω γύρω δεκάδες άλλα καινοτόμα προϊόντα που ο καταναλωτής δε θα μπορεί να τα βρει, εύκολα, σε κοντινά καταστήματα ανταγωνιστών.

Με αυτό τον τρόπο, αποκτάτε άμεσα πλεονέκτημα έναντι των γειτονικών καταστημάτων καθώς έχετε πλήρη καινοτομία στα προϊόντα σας και φυσικά την μοναδικότητα ότι δε θα τα βρούνε πουθενά τριγύρω!

Το κόστος για άνοιγμα καφετέριας ή παρεμφερή καταστήματος υπολογίζεται βάσει των τετραγωνικών του χώρου που έχετε διαθέσιμο καθώς και τον εξοπλισμό που θα τοποθετηθεί.

Χονδρικά, για ένα κατάστημα take away στα 25-30τμ και με πλήρη εξοπλισμό από καινοτόμα και κερδοφόρα προϊόντα υπολογίζεται γύρω στις 20-25.000€ χωρίς να περιλαμβάνεται το κατασκευαστικό κομμάτι που υπολογίζεται βάσει της κατάστασης που είναι ο χώρος.

Εάν δε θέλει πολλά μαστορέματα, το κόστος θα είναι χαμηλό – όμως εάν χρειάζεται μια ολόκληρη ανακαίνιση, τότε σίγουρα το κόστος θα αυξηθεί.

Όπως βλέπετε, το κεφάλαιο για άνοιγμα καφετέριας δεν χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα υψηλό. Αρκούν μόνο έξυπνες κινήσεις, ώστε να αποκτήσετε ένα καινοτόμο και κερδοφόρο κατάστημα στο χώρο της εστίασης.

Τι χρειάζεται για να ανοίξω καφετέρια

Το άνοιγμα καφετέριας είναι αρκετά εύκολο. Το πρώτο και βασικότερο είναι να βρείτε το σωστό σημείο. Το σημείο μετράει πάνω από 70% στην τελική έκβαση του καταστήματός σας!

Καλύτερα να επιλέξουμε ένα κεντρικό κατάστημα, στην «πιάτσα» όπως λέμε – και ας είναι ακριβότερο το μηνιαίο μίσθωμα, παρά να χωθούμε σε ένα παρακείμενο στενό με μικρότερο ενοίκιο.

Η διαφορά θα είναι πολλαπλάσια υπέρ του κεντρικού σημείου.

Για να ανοίξετε λοιπόν μια καφετέρια, πέρα από την επιλογή του location, θα χρειαστείτε επίσης τεχνογνωσία.

Τεχνογνωσία για το στήσιμο του καταστήματος, για τα σχέδια, για τον εξοπλισμό που θα χρειαστεί και φυσικά για την επιλογή των κατάλληλων προϊόντων.

Τι μαγαζί να ανοίξω με λίγα λεφτά

Σίγουρα εν μέσω κρίσης, είναι αρκετά δύσκολο για τον οποιοδήποτε να μαζέψει ένα σεβαστό κεφάλαιο και φυσικά να το διακινδυνέψει επενδύοντάς στο σε ένα κατάστημα εστίασης.

Όμως με σωστές κινήσεις, η επένδυσή σας μπορεί να έχει πολλαπλάσια επιστροφή.

Μπορείτε να βρείτε αρκετά ενδιαφέροντα concepts και να ανοίξετε ένα μαγαζί με λίγα λεφτά. Σκεφτείτε μόνο ότι ένα πλήρες κατάστημα εστίασης με πάνω από 10-12 καινοτόμα, διαφορετικά, προϊόντα κοστίζει περίπου 20.000€.

Οπότε όπως καταλαβαίνετε, όποιο κι αν είναι το budget σας, μπορείτε να φτιάξετε ένα μικρό κατάστημα εστίασης και να προσφέρει αποκλειστικά και μόνο καινοτόμα προϊόντα. Το να ανοίξετε ένα μικρό καφέ και να προσφέρεται ότι προσφέρουν άλλα 10.000 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, δε θα σας προσφέρει τίποτα – καλύτερα να κρατήσετε το κεφάλαιό σας στην άκρη!

Κερδοφόρες επιχειρήσεις με μικρό κεφάλαιο

Έχουμε δεκάδες περιπτώσεις επιχειρήσεων που ξεκίνησαν από ένα μικρό κατάστημα της τάξης των 15-20τ.μ. και ένα κεφάλαιο που δε ξεπερνούσε τις 15-20.000€  και τώρα αυτή την στιγμή, μετά από 2-3 χρόνια εντατικής ενασχόλησης, έχουν επεκτείνει τα καταστήματά τους και έχουν δημιουργήσει μια μίνι αλυσίδα!

Οι ιδέες για επιχειρήσεις με μικρό κεφάλαιο υπάρχουν. Το θέμα είναι να τις εκμεταλλευτείτε, να βρείτε την ευκαιρία στην αγορά και φυσικά να ακολουθήσετε τις συμβουλές μιας εταιρείας που θα σας κατευθύνει προς τη σωστή μεριά.

Έξυπνες δουλειές σε νησιά

Τα νησιά, ειδικότερα αυτά που δέχονται κύματα τουριστών κατά την καλοκαιρινή σεζόν, διαθέτουν το πρόσφορο έδαφος για δημιουργία καταστημάτων εστίασης. Όλοι οι τουρίστες θα φάνε έξω και όλοι οι τουρίστες θα πιούνε καφέ, θα φάνε ένα παγωτό και θα δοκιμάσουν κάτι το διαφορετικό και το καινοτόμο!

Οι ιδέες για τουριστικές επιχειρήσεις δε διαφέρουν από τις υπόλοιπες. Θα πρέπει όμως να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση στη μοναδικότητα, στην καινοτομία και φυσικά στην ποιότητα τόσο του service όσο φυσικά και των προϊόντων σας. Οι τουρίστες συμβουλεύονται πολύ το ίντερνετ και αν κάτι δε τους αρέσει, θα αφήσουν αμέσως αρνητική κριτική. Οπότε θα πρέπει να είστε άψογος σε όλα στο κατάστημά σας εάν θέλετε να το δείτε να φτάνει πολύ ψηλά!

Καινοτόμες ιδέες στο χώρο της εστίασης

Στο χώρο της εστίασης υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα concept που προκαλούν το ενδιαφέρον τόσο των επενδυτών όσο και των καταναλωτών. Δε χρειάζεται να ανοίξετε μια καφετέρια που θα έχει αποκλειστικό προϊόν τον καφέ της για να δημιουργήσετε στο χώρο.

Προσπαθήστε να δημιουργήσετε κάτι που δεν υπάρχει στην αγορά και θα τραβούσε το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Αυτό μπορεί να είναι είτε ένα νέο προϊόν, είτε μια διαφορετική πρόταση σερβιρίσματος ενός προϊόντος, είτε ακόμα ακόμα ένα τελείως διαφορετικό concept καταστήματος που όμοιό του δεν υπάρχει.

Πηγή:  frozenbar.gr